Zoga – koncepcja, która rewolucjonizuje pracę rehabilitantów

Szukając odpowiedniej formy powrotu do zdrowia często trudno jest odnaleźć sposób, który bezpośrednio rozwiąże wszystkie problemy danego pacjenta. Pomocne są asany jogi. Czasem lepiej sprawdza się terapia manualna. Wielu ludzi próbuje pomóc sobie samemu, co często skutkuje pojawieniem się w gabinecie fizjoterapeuty z nasilonymi objawami bólowymi.
Jeżeli jesteś rehabilitantem lub fizjoterapeutą i lubisz się rozwijać oraz poszukujesz aktywnie nowych dróg pomocy, z pewnością zainteresuje Cię koncepcja zogi – https://www.movuto.pl/zoga

Terapia manualna i terapia ruchem
Połączenie zalet i wykorzystanie benefitów płynących z terapii manualnej i terapii ruchem samo w sobie brzmi entuzjastycznie. Jednakże idąc o krok dalej została stworzona zoga, która jest systemem wybiegającym daleko poza to.
Wykorzystując koncepcję taśm anatomicznych oraz metody integracji strukturalnej w terapii manualnej przy zastosowaniu asan jogi został stworzony system, który pozwala na leczenie dolegliwości skutecznie i trwale.

Siedzący tryb życia sprawia, że pacjenci po chwilowej poprawie, wracają do starych nawyków, by w kolejnych miesiącach bóle i upośledzenie narządów ruchu powróciło. Zoga pozwala zidentyfikować wzorce ruchowe, statyczne i dynamiczne, w warunkach funkcjonowania organizmu pod wpływem grawitacji oraz ich modyfikację przy zastosowaniu wiedzy o funkcjonowaniu taśm anatomicznych.

Jej zalety to:
– całościowe spojrzenie na funkcjonowanie ciała,
– integracja współoddziaływania układu kostnego, mięśniowego i powięziowego,
– trwała modyfikacja nabytych wzorców ruchowych,
– uzyskanie prawidłowej postawy, skutkującej minimalnym zużyciem energii w trakcie poruszania się i spoczynku,
– synchronizacja całego ciała,
– uwolnienie mięsniowo – powięziowe,
– wykorzystanie analizy posturalnej.